Motion i en corona-tid

Alle taler om det. Men hold nu op, hvor er det svært at holde fast.

Vi startede med at aftale at gå en tur dagligt. Det er næsten holdt. Et eller andet sted mellem 3,5 og 6,5 km bliver dagligt gennemtravet. Indimellem føles det ikke helt om den største nødvendighed, for jeg bruger så meget krudt på at vaske gulve og støvsuge, på at rengøre huset i bund dagligt. Der ryger helt sikkert nogle kalorier på den konto. Jeg har også forsøgt at lave aftale med mig selv om at bruge min cross-trainer dagligt. Det er også lykkedes … næsten. Ok – ikke nok 🙂

I dag faldt jeg så over en app, der i disse corona-tider stilles gratis til rådighed den næste uge: Down Dog. Her er der yogatræning… også for begyndere. Eller det troede jeg. Jeg må så tilstå, at jeg blev en kende mismodig, da jeg opdagede at startspositionen, som yoga-damen omtalte som “relaxing” for mig mildest talt var langt fra “relaxing” og mildest talt langt fra billedet af damen. Men jeg gjorde et ihærdigt forsøg.

Øvelse for øvelse gik det op for mig, at nok får jeg pumpet blodet rundt og hjertet varmt ved at gå og hoppe på cross-traineren (og vaske gulvet igen igen) – men jeg kan godt mærke, at min krop ikke er blevet strakt igennem.

Og det vildeste? Bagefter skulle jeg bare ligge og ligge. Bare få ro i kroppen. Og for første gang i hele denne crazy-corona-time, kunne jeg mærke, at jeg slappede af. HELT af. Sådan slukkede den indre katastrofe-sirene – bare for et minuts tid. Nu sidder jeg her og skriver 10 minutter efter – og jeg er stadig helt høj af, at min åndedræt er på plads og jeg har ro i min maven.. Bare lidt. Bare lige nu.

Så min aftale med mig selv nu?
Yoga 15-30 minutter om dagen – ud over gåturen/crosstraineren.

Namaste

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *