Vi har fundet ud af, at vi har brug for en DVD/VHS afspiller. På lørdag kommer min far og hans hustru forbi med bryllupsvideoen – og vores gamle VHS maskine er allerede gået. Og tiden er inde til at vi investerer i en DVD maskine.

Eftersom vi har timevis af børneoptagelser på VHS, vi vil være kede af at skulle undvære, er en DVD/VHS optager det smarteste, da vi så også kan få overført vores gamle film til DVD.

Vi kørte til City2 for at handle. En ung sød mand, forklarede, at den kunne optage fra VHS til DVD – og at den havde alle de stik og facetter, vi havde brug for. Hurtigt faldt vi for en maskine til 3000 kr.

Ud over det fandt vi hurtigt nogle DVD plader, vi da godt ville have .. og så nogle tomme plader skulle der da også lige være.

Alt i alt 3300 kr.

"Så skal du bare putte chippen i" sagde den meget blanke og endnu mere unge ekspedient.

"Nu forholder det sig sådan, at mit chipdankort ikke virker. Det er kun magnetstriben der virker" sagde jeg til hende. "Ja – jeg kan godt se, der er hul i magnetstriben – men hvis du bare putter chippen ned i maskine…"

Øhh.. hørte hun mon hvad jeg sagde? Jeg stikker chippen ned. Og eftersom der sker det samme, som der altid sker, når jeg prøver at bruge chip kort – nemlig at kortet ikke kan læses, tager den unge og stadig rigtig blanke pige fat. Hun river kortet op og ned i maskinen. Kører magnetstriben igennem 8 gange – og hver gang siger maskinen "brug chippen"

"I ER godt klar over, at 50% af alle dankort har defekte chips – ikk?" "Jo" siger den meget unge – og rigtig blanke ekspedient. "Men hvis du bare lige…"

10 minutter efter er lege knap så morsom. "Du ka også bare hæve henne i automaten" siger hun. Hvortil jeg hvæser, at der kan man kun have 2000 kr af gangen – og jeg iøvrigt gerne vil betale med dankort af en årsag. "Har du så ikke et andet kort" spørger hun – og jeg tager så Jans kort op af lommen. "Så kan I jo bare overføre"

"Øh.. hvad med at du gør sådan, at jeg bare kan køre det skide kort igennem magnetstriben, hvor det virker hver gang?" "Nammmm" siger den MEGET blanke ekspedient. "DET kan jeg ikke."

Jans kort blev kørt igennem – og efter 4-5 kiksede forsøg, hvor maskinen nægter at læse noget som helst. (Hans chip virker nemlig heller ikke) siger maskinen nu en ny sjov ting: "KORTET ER SPÆRRET"

Se nu bliver jeg rødglødende. Nu er jeg faktisk rigtig sur. Her står jeg – med penge på ikke een – men TO konti – og deres skide maskine vil bare ikke have mine penge. Og så ikke nok med det.. Nu spærrer den fandme også vores kort!!!

"Tak.. jeg tror vi køber maskinen rundt om hjørnet" sagde jeg og gik med lidt for hurtige skridt ud af butikken. Mere til grin har jeg sjældent følt mig.

Jan ringede til sin bank, der kunne berolige ham med, at kortet ikke er spærret – ej heller bliver det – så længe der er penge og alt er godt. Vi gik på resturant – og inden vi bestilte bad jeg tjeneren prøve kortet – for sørme om jeg ville sidde og havde spist – og så finde ud af der var noget galt med kortet. Han tjekkede kortet – og der var intet. Vi spiste velfornøjet – og nød fornemmelsen af, at manden ville have vores penge.

Kun få 100 meter fra City2 ligger Electric City. Der kørte vi hen og fandt den samme maskine – 100 kr billigere. Jeg grinede da jeg så deres dankortsmaskine. De havde sat tape over chiplæseren.

Gad vide hvor mange salg de andre skal gå glip af, før de sætter tape over deres?

/ Forbrugererfaringer

4 Replies

  1. Det er ikke dig, men deres lortesystem, der er til grin.
    Godt, at der var nogen, der ville tage imod jeres penge… :O) – hvad er det ellers værd at have kroner på kontoen…
    Knus, og god fornøjelse 🙂

  2. Og jeg tænkte: hvorfor dog ikke få byttet dankortet ud med et nyt, hvor både chip og magnetstribe virker 🙂
    Ej, jeg kan da godt forstå det er irriterende – men jeg er gift med en bankmand, og kan derfor godt se det smarte i øget sikkerhed for betalingskort…lidt farvet bliver man vel 🙂
    Tillykke og god fornøjelse med den nye maskine. Og tillykke med brylluppet (det har jeg ikke fået sagt før :-))

  3. Hej Maria.
    Vi har bestilt nye dankort – men vores bank har været noget sløve i det. Og så er der lige den detalje med, at jeg er blevet gift og skal sende min vielsesattest – hvilket jeg ikke har været så hurtig til heller 🙂
    Og kære Peter: Hun så nu ikke synderligt ked ud af det 🙂
    mange hilsner
    Pernille

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *