Som beskrevet tidligere drog vi til Fyn nærmere bestemt Bøjden Strand Feriepark, for at møde min datters chatveninde – og holde en lille velfortjent ferie, når vi nu var igang. Vi tog afsted tirsdag og er lige ankommet vel hjemme.

Fra starten havde vi sagt “Vi tager hjem onsdag – men hvis det går rigtig godt – bliver vi til torsdag” At det så idag er fredag, siger vist, hvad der skal siges.

Stedet havde den skønneste natur. Stranden lige ned til og med teltpladsen lige op af et servicehus. Alle bygninger mv. var slinternye. Jonathan forelskede sig grænseløst i deres små børnetoilettet. Det var slet ikke noget problem for ham at gå på toilettet.. Tværdimod tog han gerne der ud en gang eller to ekstra.

Han fandt også hurtig et område, han befandt sig på. Der var en legeplads lige ved siden af teltet – ligesom der var en boldbane – og begge dele brugte han flittigt – og hans forældre kunne konstaterer, at han faktisk slet ikke var så svær at holde styr på.

Der var faktisk kun een ting, at sætte en finger på.

Personalet på stedet.

Man skulle tro de var ansat udfra devicen “Nøjatigt HVOR ligeglad kan du være med gæsterne?”

På intet tidspunkt lykkedes det nogen af de ansatte at tiltale mig – eller nogen somhelst andre for den sags skyld med respekt eller kundevenlighed. Svarene var nedladende, og når det viste sig, at de tog fejl, fik man et utilfreds grynt i stedet for en undskyldning. Det virkede som om det generede dem oprigtigt, at der var “kunder i biksen”.

Første aften spiste vi i resturanten. Først måtte vi vente over 30 minutter for overhovedet at få betjening. Da vi ville betale blev farcen endnu mere udpræget: Vi fik – efter at kalde på en tjener flere gange ENDELIG lov at få selve regningen. VI skulle så gå ned i baren og betale. Her var der en kø på rundt regnet 10 mennesker, da vi kom. En ung knøs tog imod pengene.. Og han havde GOOOO tid. Da det blev min tur gik han bare – ikke noget med “lige et øjeblik” eller et “undskyld mig”.. Han gik bare – og stillede sig over ved siden af kokken for at stå og grine lidt sammen med ham. Jeg har fuld respekt for, hvis han lige har en besked – eller noget.. i forbindelse med arbejdet – men sådan som de to stod og hang og hyggede sig, kan jeg bestemt ikke forestille mig, at snakken på nogen måde har været arbedsrelateret. At der stod ti mennesker bag mig, der også gerne ville videre i dagens tekst, var ikke noget, der for dem betød noget som helst.

Da han endelig kom tilbage, tog det ham en uendelighed at taste beløbene ind og lave den endelige opgørelse. Og køen voksede bare. Det bedste man kunne sige om hans evner som servicemedarbejder, er vist, at han ikke blev stresset over et stort arbejdspres.

Der var et stort og dejligt legerum tilknyttet resturantbygningen. Smart tænkt.. og dog. Der var ingen luftgennemstrømning derinde. Der var kun vinduer ud til selve resturanten – og der var ingen air condition derinde.

Når man gik derind, ramtes man øjeblikkeligt af en fæl stank af sure børnesokker – og så var der endnu varmere derinde – end udenfor. Hvis man som naive dum mor, så troede, at det ville være en god ide, at åbne døren og lade en stol stå i døren, så der kunne komme lidt luft ind, så kunne man tro om igen. For selvom tjenerne ikke have tid til at betjene resturantens kunder – så havde de tilgengæld god tid til at skynde sig at lukke døren. Når man spurgte “hvorfor” .. eller måske ligefrem “Kan der frembringes noget luft til dette rum” fik man et skuldertræk og en sur mine. Hvis de bare var kommet med en forklaring. “Brandvæsnet ønsker at gangen SKAL være 6 meter bred – og derfor må døren ikke stå åben” så kunne jeg forstå det – men nope – ingenting. Jeg selv inklusiv, så jeg ialt 5 forældre prøve at gøre dette nummer.. og den længste tid døren fik lov at være åben, var rundt regnet 20 sek.

Man altså: Ser man bort fra uforskammet personale i hobetal, og kvinden, der arrigt udbrød ud over det hele “Jeg har været her TRE gangen: Første, eneste og SIDSTE GANG” – ja så var selve opholdet som en tur i himlen.

/ Forbrugererfaringer

9 Replies

  1. Det var godt nok en skidt anmeldelse af Bøjden Strandcamping. Kender den godt, kom der en del som barn og har boet i området som voksen. Den plejer ellers at have et godt ry.
    Jeg kender dem der ejer den i dag. De har ellers bygget og forbedret gevaldigt dernede, men der er åbenbart noget der, de har glemt
    🙁

  2. Man kan have de lækreste faciliteter og omgivelser, MEN hvis personalet ikke forstår at sætte kunden i centrum, JA! Så går det galt…
    Hvorfor sender du ikke en mail til ejeren og fortæller om dine oplevelser?

  3. Lige mine ord – send en mail om din oplevelse, det er du nødt til! Jeg er ret sikker på ejeren gerne vil vide at det er sådan en oplevelse hans gæster får.
    I må tage et smut på MCD for at opveje det kedelige personale :o))

  4. Hold da op en dårlig oplevelse,ja – jeg ville helt klart klage også. Det kan da ikke være rigtigt altså 🙁
    Æv, hvor surt!

  5. Træls når ydre og “indre” ikke hænger sammen – sjovt nok havde det været bedre hvis personalet havde været søde og hjælp somme, og området knapt så godt ikke? skal vi slet ikke se nogen billeder? eller havde fotografen også ferie;-)

  6. Har også været på camping hos Bøjden strand feriepark. Og øv øv øv øv øv.
    Vores oplevelse med denne plads er at det eneste det gælder om er at få skrabet så mange penge sammen som muligt, så skidt være med om gæsterne får en god ferie. Eksempelvis, kørte der en bil rundt på pladsen med en “råber” på tagen og fortalte at der er trylleshow senere på dagen. Børnene var ellevilde, pludselig bliver prisen så nævnt fra bilen, og det var ikke billigt. Så står man det som forældre, og er jo nød til at komme til trylleshow, ellers har man sine børn på nakken. Hjælper ikke at klage til ledelsen, da de er de værste af flokken derned på sydfyn. :((

  7. Hej Jørgen
    Jeg kan kun give dig ret, selv om pladsen er tip top, så skinner det for meget igennem at der skal hives nogle kroner hjem, vi havde inviteret børn og børnebørn på en uges ferie og havde nok forventet at når vi betalte lidt over 11000kr for en uge ( vi i egen vogn og ungerne i lejet vogn) så var alt betalt, men måtte hurtigt sande at skulle vi prøve andet end stranden så koster det ØV.
    undre mig stadig over at det skal koste 600kr at have tre små hunde med på ferie, der kan godt nok købes mange hømhøm poser for de penge, selv om det ikke er tilladt at lufte hunde på pladsen, men som de selv foreslår kan de jo puttes ind i bilen og køres ned til havnen når de skal luftes. 🙁
    Havde egentligt lyst til at prøve deres resturant, men der var så utroligt varmt derinde selv i regnvejr at det hurtigt blev opgivet, og det var ikke vejr til at sidde ude.
    Top beliggenhed, gode servicebygninger, og 5 stjerner kan ikke klare det alene der skal også en god service fra personalet til at gøre ferien til en positiv oplevelse
    og det manglede.

  8. Til Jørgen: Tror vi var naboer på pladsen i sidste uge. Og er fuldstændig enig med dig. Vi valgte også en 5 stjernet fordi det skulle være tip top, men vi var skuffede. Fantastisk beliggenhed, specielt når man lå ved stranden som vi gjorde, men pladsen manglede charme og flere ting var ikke i orden. Flere af tingene på legepladserne var istykker. Hoppepuderne var der huller i, så de ikke var ordentlig pustet op. Hvis man landede i hjørnerne, slog man sig. Når ungerne sku gå armgang, manglede nogle af grebene og et legetårn sad løst. Sådan nogle ting SKAL være iorden. Det forventer man når man har betalt så meget. Deres butik var meget dyr, og det samme var deres restaurant. Og du ku vælge mellem buffet eller buffet om aftenen. Pris for 2 børn og 2 voksne (uden vin eller øl) 739 kr. Det gør man max een gang. Det kostede penge at komme ind i den indendørs og udendørs pool…som IKKE var opvarmet…og var så kold at vores mindste ikke kunne bade. Minigolfbanen var møgdyr. Cirkus på pladsen kostede ekstra. I legerummet var opstillet maskine som på Bakken, hvor du kan putte 10 kroner i og måske vinde et eller andet tøjdyr. Karrusel foran butikken: 10 kr…penge, penge, penge. Rengøringen af servicebygningerne var klodset arrangeret. I knap 3 timer kunne man ikke komme til hverken toilet, bad eller vaskemaskiner, og blev sendt i de andre bygninger hvor der var et stykke vej..op ad bakke hver gang.
    Og vi tilslutter os ovenstående: tonen fra nogle af personalerne var ligeglad. Det skal dog siges, at en del af de unge mennesker var vældigt søde.
    Nej…ik 5 stjerner og SÅ mange penge værd. Var på 3 stjernet sidste sommer, som var klasser bedre.

  9. I 2008 var vi 1½ uge på Bøgebjerg Strand/Hverringe nord for Kerteminde. En fantastisk fin plads med pragtfuld beliggenhed, sotre grønne friarealer, hvor børnene kunne spille bold, lækker restaurant med dejlig mad til meget favorable priser, venlig betjening og naturligvis de fineste sanitære forhold, der naturligt forventes på en 5-stjernet campingplads. Restauranten var fyldt hver dag.
    I håbet om at opleve samme standard på andre pladser i samme kategori, valgte vi i år at campere 11 dage på Bøjden Strand Feriepark. Hvilket antiklimaks. Vores “guldplads” havde træer, som generede udsigten over vandet, pladsen var lille, de store åbne vidder, vi oplevede i 2008 fandt vi ikke. Alt tilgængeligt areal var inddraget til camping. Når så heller ikke butikken var særlig velassorteret, stranden ikke specielt god (selvom den i brochuren er beskrevet som Fyns bedste) og restauranten ikke tillokkende, blev ferien ikke den stor oplevelse, vi havde forventet. Som beskrevet af andre fornemmer men, at det drejer sig om profit frem for alt andet.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *